Analiză Comparativă de Piață

Primul criteriu de căutare al unui cumpărător este prețul

Când un agent imobiliar lucrează cu vânzătorii pentru a determina un preț de listare sau cu cumpărătorii pentru a verifica valoarea înainte de ofertele de cumpărare, atunci ei fac ceea ce este cunoscut sub numele de Analiză Comparativă de Piață sau ACP.

Primul criteriu care trebuie luat în considerare sunt proprietățile vândute recent, care sunt similare proprietății dumneavoastră și în aceeași zonă geografică. Prin compararea acestor proprietăți și ajustarea diferențelor de caracteristici, se face o estimare a valorii pentru proprietatea ce urmează a fi scoasă la vânzare.

Un al doilea criteriu pentru ACP ar include comparații cu proprietățile similare listate în prezent în zonă. Același proces ar fi utilizat, dar cu proprietăți listate în prezent. Aceasta ar permite o evaluare a concurenței actuale și ar putea duce la o creștere sau o scădere a estimării pe baza proprietăților vândute.

Mai există și alte criterii care pot fi luate în considerare atunci când alegeți comparabilele (ex. valoarea de înlocuire, număr de oferte aflate în piață /localitate, zona și marja de preț, randamentul din chirie).

Cu cât poziționăm prețul mai mult peste valoarea de piață, cu atât mai puțini clienți interesați vom avea și cu atât ne vor scădea șansele de a vinde proprietatea.

Încercare și eșec nu este o metoda ideală de a stabilii prețul unei proprietăți. Entuziasmul pieței generat de o listare nouă se pierde și nu poate fi recâștigat.

Cu cât o proprietate stă mai mult pe piață, cu atât prețul va deveni mai mic. Uneori poate chiar să se vândă la un preț mai mic decât dacă ar fi fost listată cu un preț corect de la început.

Compare listings

Comparaţie